“Beírtam a projektek közé saját magam is!”

Osziról

Rimóczi Oszkár szabadúszó üzletfejlesztő. Forprofit cégeket és civil szervezeteket segít abban, hogy kialakítsák, fejlesszék üzleti és termék stratégiájukat. Szívügye a fenntarthatóság. Több saját fenntarthatósági startup ötlet megvalósításán is aktívan dolgozik.  

Nem kellett ahhoz mélyinterjút készítenem Oszival, hogy felszínre hozzuk, hogy finoman szólva sem a legnagyobb kedvence az adminisztráció. Nem túlzok sokat, ha azt mondom, hogy tűzzel, vassal igyekszik az életéből száműzni az üzemeltetési feladatokat. Sokkal inkább lázba kerül, ha új, innovatív ötletek megvalósításán dolgozhat.

Az adminisztratív teendőit sűrűn halogatja, mely az első találkozásunkig odáig eszkalálódott, hogy komolyabb késedelmi pótlékokat is már “begyűjtött”. Így nagyon is égetővé vált, hogy változtasson a szokásain, hogy frusztráció és lelkifurdalás-mentesen tudja csinálni, amihez kedve van és amiben valódi értéket lát.

Változás volt az életemben, útkeresésben voltam, mely lehetőséget adott arra, hogy a meglévő rendszerem az új élethelyzetemhez hangoljam. Kivezettem a már nem hasznos mintákat és helyettük újakat alakítottam ki. Ezt nagyon fontosak gondolom, de sokszor elfelejtkezem róla.“

Célok és eszközök

Az első pár alkalom során felvázoltuk a döntési alternatívákat, átbeszéltük részletesen a lehetőségeket. Oszi végül arra jutott, hogy egy feladatmenedzsment rendszert szeretne magának, mely abban segít neki, hogy:

  • gyorsabban átlássa az aktív feladatait,
  • hatékonyabban, kiszámíthatóbban tudjon tervezni,
  • valódi prioritásai mentén dolgozzon. 

A célkijelölést követően bele is vágtunk a rendszer kiépítésébe. Mutattam neki néhány szoftveres megoldást, melyekekből gyorsan ki is választotta a neki leginkább tetszőt.

A Todoist és Google Naptár kombóra esett a választása. Gyorsan kiépítette magának a kezdeti struktúrát a feladatainak, projektjeinek kezelésére, rendszerezésére. Összekapcsolta a naptár rendszerével, hogy a heti tervét a naptárjában tudja, vizuális módon összeállítani. A technikai rendszerrel párhuzamosan a folyamatait is elkezdte finomhangolni: ebben álmodja meg a heti tervét és ebben végzi önmaga előrehaladásának értékelését!

Ezután következett a rendszer finomhangolása, mely már a használatból eredő  tapasztalatok alapján történt. Könnyű az effajta rendszereket túltolni, éppen ezért hasznos volt, hogy bizonyos időközönként ránézett, hogy melyek a kulcsfunkciók, és melyek feleslegesek számára. 

Rendszerének alapfunkciói pár héten belül elkezdtek megszilárdulni. Ezt követően a közös munka intenzív része lezárult. Pár hónap múlva majd ránézünk újra, már egy hosszabb időtávlatból!

Eredmények

Az összegző, értékelő alkalom keretében átbeszéltük a közös munka eredményeit. 

“Ha a technikai részét nézzük, akkor létrehoztam projekt kategóriákat, ahová besoroltam az aktív feladatokat Átláthatóbbá tettem a működésem, azáltal, hogy kivezettem a  felesleges sallangokat. Egy segítő jobbkéz nekem ez a rendszer, ahhoz, hogy megtartsam a fókuszt! Úgy érzem, hogy egységi idő alatt, több feladatot el tudok végezni. Egy idő után el lehet jutni ezzel a rendszerrel oda, hogy a heti tervezés mindössze 15 perc egy héten.”

Egy ilyen rendszer bevezetésének azonban messze nem a technikai tulajdonságai jelentik a legnagyobb előnyét: 

“Azt értem el, hogy több időm lett a saját programjaimra, feladataimra, önmagamra. Bekerültek ezek is a naptárba. Megerősítést is kaptam: végesek a kapacitásaim, önmagamra is kell elég időt szánni.” 

Belevágnál te is a hatékonyságnövelő önfejlesztésbe?

Jelentkezz Te is a vállalkozói hatékonyságnövelő programra! Kérj egy ingyenes helyzetértékelést, minden további kötelezettségvállalás nélkül:

Jelentkezem!

Oszd meg ismerőseiddel is!